10.04.2008 r. przekazano plac budowy pod przebudowę wiaduktu n/PKP w Strzelinie.
Skrócony opis planowanego zamierzenia budowlanego:
Przewidziany do przebudowy wiadukt to obiekt 2-przęsłowy z kamiennymi, sklepionymi łukami rozpiętości po 8m, o nawierzchni z kostki kamiennej, wybudowany w okresie międzywojennym XX wieku.
Planuje się budowę nowego obiektu mostowego, obok istniejącego, korektę przebiegu drogi nr 39 z przebudową dojazdów do wiaduktu i rozbiórkę istniejącego obiektu po przełożeniu ruchu na nowy obiekt.
Długość przebudowywanego odcinka drogi wynosi 488,75m.
Zaprojektowano budowę wiaduktu łukowego (łuki stalowe) z jazdą dołem ze stalowym rusztem zespolonym z żelbetową płytą pomostu. Posadowienie bezpośrednie na przyczółkach żelbetowych ze skrzydłami.
Szerokość całkowita mostu po przebudowie 16,14m, długość 33,83m., klasa nośności A (50T) wg PN-85/S-10030.
W ramach przebudowy dojazdów zostanie przebudowane skrzyżowanie z ulicą Borowską (droga powiatowa). Skrzyżowanie z ulicą Borowską zaprojektowano jako skrzyżowanie skanalizowane. Na drodze krajowej nr 39 wydzielono pas dla pojazdów skręcających w ulicę Borowską. Zostanie wykonana kanalizacja deszczowa z urządzeniami podczyszczającymi, oświetlenie odcinka ulicy i nasadzenia rekompensacyjne w zamian za wycinki drzew kolidujących z przebudową dojazdów.
Ze względu na korektę przebieg drogi przełożone zostanie istniejące uzbrojenie terenu – kable energetyczne, teletechniczne i telekomunikacyjne, sieć wodociągowa i gazowa.
Ze względu na podniesienie niwelety drogi zostanie wykonana korekta wysokościowa zjazdów na drogę gminną i do posesji z wykonaniem elementów małej architektury.
20 grudnia 2008 nowy wiadukt dopuszczony został do ruchu pojazdów.
Skrócony opis planowanego zamierzenia budowlanego:
Przewidziany do przebudowy wiadukt to obiekt 2-przęsłowy z kamiennymi, sklepionymi łukami rozpiętości po 8m, o nawierzchni z kostki kamiennej, wybudowany w okresie międzywojennym XX wieku.
Planuje się budowę nowego obiektu mostowego, obok istniejącego, korektę przebiegu drogi nr 39 z przebudową dojazdów do wiaduktu i rozbiórkę istniejącego obiektu po przełożeniu ruchu na nowy obiekt.
Długość przebudowywanego odcinka drogi wynosi 488,75m.
Zaprojektowano budowę wiaduktu łukowego (łuki stalowe) z jazdą dołem ze stalowym rusztem zespolonym z żelbetową płytą pomostu. Posadowienie bezpośrednie na przyczółkach żelbetowych ze skrzydłami.
Szerokość całkowita mostu po przebudowie 16,14m, długość 33,83m., klasa nośności A (50T) wg PN-85/S-10030.
W ramach przebudowy dojazdów zostanie przebudowane skrzyżowanie z ulicą Borowską (droga powiatowa). Skrzyżowanie z ulicą Borowską zaprojektowano jako skrzyżowanie skanalizowane. Na drodze krajowej nr 39 wydzielono pas dla pojazdów skręcających w ulicę Borowską. Zostanie wykonana kanalizacja deszczowa z urządzeniami podczyszczającymi, oświetlenie odcinka ulicy i nasadzenia rekompensacyjne w zamian za wycinki drzew kolidujących z przebudową dojazdów.
Ze względu na korektę przebieg drogi przełożone zostanie istniejące uzbrojenie terenu – kable energetyczne, teletechniczne i telekomunikacyjne, sieć wodociągowa i gazowa.
Ze względu na podniesienie niwelety drogi zostanie wykonana korekta wysokościowa zjazdów na drogę gminną i do posesji z wykonaniem elementów małej architektury.
20 grudnia 2008 nowy wiadukt dopuszczony został do ruchu pojazdów.