MENU
wpisz nazwę lub ID...

Przed budynkiem stacji kolejowej, przy wejściu do dyżurnego ruchu.

Dodał: mietok - Administrator° - Data: 2017-01-03 18:00:26 - Odsłon: 291
Rok 1930


Budynek dworca kolejowego w Strzelinie pochodzi z roku 1872, murowany, 1-2 kondygnacyjny. W skład zespołu stacyjnego wchodzą też wiaty peronowe, nastawnia i ekspedycja z tego okresu, oraz wiaty nad przejściami podziemnymi na perony z 1896 roku.
Uroczyste otwarcie linii kolejowej Wrocław - Strzelin nastąpiło 1.10.1871 roku i stanowiło pierwszy odcinek realizowanej przez prywatne przedsiębiorstwo inwestycji, która została zakończona w 1875 roku, połączywszy Wrocław z Międzylesiem. Trasa Strzelin - Ziębice została oddana do eksploatacji już w roku 1872. Większość prac przy budowie linii kolejowych wykonali jeńcy francuscy, wzięci do niewoli w czasie wojny prusko-francuskiej (1870-1871). W roku 1884, została otwarta trasa: Strzelin-Kondratowice-Niemcza, a w 1910 r. linia Strzelin-Głęboka-Otmuchów.
(mietok)

  • /foto/3551/3551255m.jpg
    1899 - 1904
  • /foto/432/432878m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/3738/3738195m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/3301/3301760m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/3648/3648353m.jpg
    1900 - 1914
  • /foto/418/418815m.jpg
    1900 - 1930
  • /foto/4797/4797750m.jpg
    1901
  • /foto/5253/5253484m.jpg
    1901
  • /foto/5253/5253497m.jpg
    1901
  • /foto/3787/3787711m.jpg
    1905 - 1911
  • /foto/3341/3341261m.jpg
    1912 - 1924
  • /foto/3596/3596388m.jpg
    1913
  • /foto/405/405899m.jpg
    1930
  • /foto/376/376631m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/376/376632m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/146/146907m.jpg
    1998
  • /foto/158/158679m.jpg
    2007
  • /foto/167/167811m.jpg
    2007
  • /foto/176/176945m.jpg
    2007
  • /foto/176/176946m.jpg
    2007
  • /foto/176/176947m.jpg
    2007
  • /foto/176/176948m.jpg
    2007
  • /foto/229/229565m.jpg
    2008
  • /foto/229/229567m.jpg
    2008
  • /foto/233/233563m.jpg
    2008
  • /foto/261/261305m.jpg
    2009
  • /foto/262/262688m.jpg
    2009
  • /foto/263/263419m.jpg
    2009
  • /foto/263/263551m.jpg
    2009
  • /foto/264/264485m.jpg
    2009
  • /foto/264/264927m.jpg
    2009
  • /foto/264/264928m.jpg
    2009
  • /foto/264/264936m.jpg
    2009
  • /foto/265/265766m.jpg
    2009
  • /foto/274/274895m.jpg
    2009
  • /foto/314/314736m.jpg
    2010
  • /foto/317/317857m.jpg
    2010
  • /foto/328/328068m.jpg
    2010
  • /foto/330/330305m.jpg
    2010
  • /foto/331/331465m.jpg
    2010
  • /foto/331/331467m.jpg
    2010
  • /foto/331/331468m.jpg
    2010
  • /foto/331/331470m.jpg
    2010
  • /foto/421/421630m.jpg
    2011
  • /foto/421/421634m.jpg
    2011
  • /foto/3554/3554407m.jpg
    2012
  • /foto/3491/3491667m.jpg
    2012
  • /foto/3491/3491673m.jpg
    2012
  • /foto/3580/3580955m.jpg
    2012
  • /foto/3580/3580963m.jpg
    2012
  • /foto/3580/3580977m.jpg
    2012
  • /foto/3501/3501441m.jpg
    2012
  • /foto/4124/4124425m.jpg
    2013
  • /foto/4124/4124428m.jpg
    2013
  • /foto/4380/4380395m.jpg
    2014
  • /foto/4579/4579983m.jpg
    2014
  • /foto/4798/4798948m.jpg
    2014
  • /foto/4799/4799380m.jpg
    2014
  • /foto/5728/5728674m.jpg
    2015
  • /foto/5799/5799108m.jpg
    2015
  • /foto/6023/6023448m.jpg
    2016

Aukcje internetowe

Poprzednie: Przystanek kolejowy / ładownia Krzywina (nie istnieje) Strona Główna Następne: Gromnik (393 m.n.p.m )


mietok - Administrator | 2017-01-03 18:02:08
Drzwi te same i kostka granitowa też :)