Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Pensjonat (dawny), Krynica Morska
tomimaki: Tak. A tu mamy takie coś: . Nie zauważyłem... Który obiekt zostawiamy?
Lutynia, Żagań
Olek Droń: Stifstmuhle - Flachsspinnere -
Hotel zum Weissen Ross (dawny), ul. Plater Emilii, Głubczyce
Hellrid: Zapis numeru 3, miał odniesienie do numeru archiwalnego a nie w terenie, więc przywróć z powrotem. AB1935: Hotel Weisses Ross, Breite Strasse 3.
Bank ING Bank Śląski placówka w Krapkowicach, ul. 1 Maja, Krapkowice
Hellrid: Los dla tego budynku nie był łaskawy, ponieważ go przebudowano, ale dalej jest bankiem - obecnie Bank ING, 1 Maja 2. Tutaj jest widoczny fragment budynku po lewej
Budynek nr 100-100b, ul. Opolska , Krapkowice
Hellrid: Budynek znajdował się przy ul. Opolskiej, obok fabryki papier został znacznie przebudowany jeszcze przed II wś. Druga fotka: , widać to samo miejsce z charakterystyczną wieżą tutaj:
Budynek nr 66, ul. Opolska , Krapkowice
Hellrid: Opolska 66, tworze obiekt.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Hellrid
sawa
sawa
Hellrid
Zbigniew Waluś
Hellrid
chrzan233
chrzan233
Hellrid
Hellrid
mietok
Iras (Legzol)
Hellrid
Hellrid
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Alistair
Iras (Legzol)

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Historia komunikacji autobusowej w Jeleniej Górze (część 1)
Autor: bogdanow°, Data dodania: 2016-09-10 19:47:54, Aktualizacja: 2016-09-10 19:47:54, Odsłon: 1395

Kronika linii autobusowych w Jeleniej Górze (lata 1961-1969)

Na podstawie informacji z Nowin Jeleniogórskich

Data

Treść

Uwagi

01.05.1961

Planowano uruchomić dwie trasy autobusowe:

a/ pl. Stalingradu – ul. Sobieskiego – Dworzec Zachodni – ul. Pstrowskiego – ul. Wolności – ul. Wojska Polskiego – ul. W. Pola – ul. Chłopska (do krzyżówki)

b/ pl. Stalingradu – Jeżów Sudecki

kursy co 15 min.

08.1961

Uruchomiono linię nr 0 na dwóch okrężnych trasach autobusowych:

a/ pl. Stalingradu – ul. Podwale – ul. Flisaków – ul. Drzymały – ul. W. Pola – ul Chłopska (pętla)

b/ ul. Chłopska – ul. Wojska Polskiego – ul. Wolności – ul. Pstrowskiego – ul. Karola Miarki – ul. Sobieskiego – pl. Stalingradu (powrót)

kursy co 17 min. od 5.00 do 23.00

w ruchu 6 wozów

12.1961

Tramwaje nocne zastąpiono autobusami

na trasach okrężnych kursy autobusów tylko w dni robocze:

- co 15 min. od 5.00 do 8.45 i od 13.00 do 17.45

- co 22 min. w pozostałym czasie do 22.15

01.02.1963

Uruchomiono linię nr 1 na trasie pl. Stalingradu – Jeżów Sudecki

długość – 4,0 km

kursy co 20 min. w szczycie i co 40 min. poza szczytem

Ceny biletów: 1 zł w obrębie miasta, 1,50 zł poza miastem, 2,50 zł cała trasa

01.05.1963

Na linii nr 0 uruchomiono kursy z ul. Sobieskiego ulicami: Karola Miarki, Pstrowskiego, Wojska Polskiego, Wincentego Pola na Osiedle Łomnickie(linia nr 3), pozostałe kursy tą samą trasą do Grabarowa (linia nr 2) pozostały bez zmian

w ruchu 3 wozy do Grabarowa i 3 wozy na Osiedle Łomnickie

kursy na Osiedle Łomnickie:

- co 22 min. w szczycie i co 44 min. poza szczytem

kursy z ul. Sobieskiego:

- pierwszy o 5.10, ostatni o 22.10

Ostatni kurs z Osiedla Łomnickiego o 22.30

Czas przejazdu – 19 min.

01.12.1963

Przedłużono linię nr 3 do Łomnicy i Mysłakowic

 

01.01.1965

Uruchomiono linię nr 4 na trasie Cieplice – Podgórzyn ulicami:

- do Podgórzyna: pl. Piastowski, 22 Lipca, Podgórzyńska

- z powrotem: Podgórzyńska, Komuny Paryskiej, 1 Maja, pl. Piastowski

Likwidacja trasy tramwajowej Cieplice – Podgórzyn

Przystanek na pl. Piastowskim przy Aptece Piastowskiej

Kursy autobusów:

- co 16 min. w szczycie i co 22 min. poza szczytem

Ceny biletów:

- 1 zł z Cieplic do Gospody nad Stawami

- 2 zł z Cieplic do Podgórzyna Górnego

Kursy tramwajów:

- co 7,5 min. i co 15 min. z Jeleniej Góry do Cieplic

- co 30 min. z Jeleniej Góry do Sobieszowa

01.07.1965

Uruchomiono linię nr 5 na trasie Cieplice – Sobieszów

Likwidacja trasy tramwajowej Cieplice – Sobieszów

Pętla przy ul. Szymanowskiego (PCK)

Kursy autobusów linii nr 5:

- co 15 min. od 5.45 do 22.00

Ceny biletów: 1 zł do Sobieszowa

Kursy autobusów linii nr 4:

- co 20-25 min. od 4.53 do 22.20

Kursy tramwajów:

- co 7,5 min. i co 15 min. z Jeleniej Góry do Cieplic

W ruchu 10 wozów silnikowych i 10 doczepnych

01.06.1968

Przedłużono linię nr 5 z Cieplic do Jeleniej Góry

Trasa: Dworzec PKP – ul. 1 Maja – ul. Wojska Polskiego – ul. Matejki – pl. Bieruta – ul. Wolności – Cieplice – Sobieszów

Kursy autobusów linii nr 5 co 15 min.

W ruchu 6 wozów

Ceny biletów:

- 1,50 zł (ulgowy 0,50 zł) z Dworca PKP do Zajezdni

- 3,00 zł (ulgowy 1,50 zł) z Dworca PKP do Apteki

- 4,50 zł (ulgowy 2,50 zł) z Dworca PKP do Tamy Wodnej (granica Cieplic i Sobieszowa)

- 6,00 zł (ulgowy 3,00 zł) na całej trasie

Kursy tramwajów linii nr 6:

- co 7,5 min. i co 15 min. z Jeleniej Góry do Cieplic

W ruchu 10 wozów silnikowych i 5 doczepnych

01.11.1968

Przedłużono linię nr 4 z Cieplic do Jeleniej Góry

Trasa: Dworzec PKP – ul. 1 Maja – ul. Wojska Polskiego – ul. Matejki – pl. Bieruta – ul. Wolności – Cieplice – Podgórzyn

Kursy autobusów linii nr 4 co 16 min. w szczycie i co 32 min. poza szczytem

W ruchu 6 wozów

Łączne kursy autobusów do Cieplic co 8 min.

Kursy tramwajów linii nr 6 co 15 min. do 20.00

W ruchu 5 wozów silnikowych i 5 doczepnych

04.1969

? Uruchomiono linię nr 6 na trasie Jelenia Góra – Cieplice (która dublowała linię tramwajową)

W ruchu 2 autobusy linii nr 6 i 5 wozów silnikowych (bez doczep?)

01.05.1969

Uroczyście uruchomiono linię nr 7 na trasie Zabobrze – Cieplice

Trasa: Zabobrze – ul Racławicka – ul. Legnicka – ul. Grunwaldzka – ul. Podwale – pl. Stalingradu – ul. Wolności – Cieplice (ul. 1 Maja – ul. Kilińskiego – ul. Jagiellońska – ul Kryniczna – ul. Sprzymierzonych)

Likwidacja trasy tramwajowej Jelenia Góra – Cieplice:

- 28.04 – przejazdy bezpłatne (przez 12 godzin)

- 29.04 – pożegnalny kurs o 13.00 z Cieplic

Kursy autobusów linii nr 7 co 9 min. w szczycie i co 18 min. poza szczytem

Cena biletu – 3 zł

W ruchu 6 autobusów linii nr 6 i 6 autobusów linii nr 7

 


/ / / /
/ /
mgl | 2016-10-10 18:20:55
Bardzo fajne zestawienie :) 28.04.1969 r. linia autobusowa nr 6 całkowicie zastąpiła tramwaje. Równoczesne kursowanie tramwajów i autobusów dotyczyło chyba tylko sytuacji awaryjnych. Dodam jeszcze, że 26.10.1970 r. otwarto oficjalnie nową zajezdnię autobusową przy Wolności 145, a w 1972 r. z jeleniogórskich autobusów zniknęli konduktorzy.
bogdanow | 2016-10-15 14:38:26
Zgadza się, że w miejsce linii tramwajowej wprowadzono linię autobusową nr 6. W Nowinach Jeleniogórskich Nr 17 z dnia 24.04.1969 zapisano, że linię tramwajową zastąpi autobus nr 6 i zamiast dwóch wozów będzie kursowało sześć. Chyba oznacza to, że wcześniej linię tramwajową zasilono dwoma autobusami do pętli w Cieplicach. Dzięki za przychylny odbiór artykułu i dodatkowe informacje.